Acceptera cookies

NaxosDirect använder cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du användandet av cookies.
Jag accepterar

Köp- & leveransvillkor för NaxosDirect.se

Dessa villkor uppdaterades senast 2018-10-25

Välkommen att handla från vår webbsida. Läs noga igenom dessa leveransvillkor innan du beställer första gången. Det kan även vara bra att titta till dem då och då eftersom de kan komma att ändras.

1. Beställning
Innan du beställer produkter från Naxos Sweden AB (organisationsnummer 556462-4038) måste du registrera dig som kund. I och med att du gör det lämnar du ditt samtycke till att vi och/eller vårt reskontraföretag behandlar personuppgifterna genom att införa dem i vårt/sitt kundregister. När du gör en beställning har du accepterat dessa köp- och leveransvillkor.

Vi har endast möjlighet att ta emot elektroniska beställningar via www.naxosdirect.se. Vi kan inte ta emot order per telefon, fax eller brev. All korrespondens mellan dig och oss förutsätts ske via e-post.

Observera att naxosdirect.se bara kan behandla ordrar inom Sverige!

2. Orderbekräftelse
När du slutfört din beställning får du en orderbekräftelse via e-post från oss. För att säkerställa att din orderbekräftelse kommer fram, lägg till weborder@naxos.se som en betrodd avsändare i ditt e-postprogram.

3. Priser
Alla priser är angivna i svenska kronor, inklusive moms men exklusive fraktavgifter.

4. Leverans
Dina varor levereras direkt hem i din brevlåda. Är ditt paket över 500g så levereras det med UPS direkt till din dörr. Om du inte är hemma vid leveranstillfället lämnas paketet istället på närmaste utlämningsställe, och ett meddelande skickas till dig om att varorna finns att hämta.

Om en vara skadas eller försvinner under transporten till dig är det Naxos Swedens ansvar. Om en vara skadas eller försvinner vid retur är du ansvarig.

5. Outlösta paket / felaktig leveransadress
Om vi får tillbaka beställda brev eller paket som inte hämtats ut, skickats "åter avsändare", eller inte kan levereras till den adress som uppgivits, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för de kostnader som uppkommer för oss i samband med detta, f.n. 150 kr.

6. Leveranstider
Normal leveranstid är 2-5 vardagar. Vi reserverar oss för att postgången kan ta lite olika lång tid. Endast de varor vi har i lager är beställningsbara.

7. Fraktkostnader
En kostnad för frakt tillkommer på varje order med 39 kr.

8. Betalningsalternativ
Du kan välja att betala med bank-, betal- eller kreditkort som är kopplade till Visa eller MasterCard, helt utan extra kortavgifter. Debitering av ditt kort sker direkt. Du har även möjlighet att välja betalning via faktura och delbetalning.

Kortbetalning
All hantering av dina kortuppgifter sker hos vår samarbetspartner Bambora, en oberoende leverantör av betalningslösningar för handel på Internet certifierad enligt PCI-DSS. Samtliga transaktioner hos Bambora är krypterade med högsta möjliga säkerhet (SSL), Naxos Sweden ser aldrig dina kortuppgifter.

Faktura
I samarbete med Lindorff erbjuder vi även faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Lindorffs betalsätt hittar du på bill.lindorff.se.

Fakturan har en förfallotid om 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din folkbokföringsadress. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar genom att logga in på bill.lindorff.se.

För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara bosatt i Sverige och minst 20 år gammal. Betalsättet är endast tillgängligt för privatpersoner och som kreditgivare förutsätter vi att du har skött dina ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik.

En kreditprövning görs i samband med köptillfället vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas. Kreditupplysningar som tas av Lindorff påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

Lindorffs allmänna kreditvillkor hittar du här

Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation hittar du här.

9. Ångerrätt
I enlighet med distanshandelslagen har du rätt att returnera beställda felfria varor. Meddelande om detta ska lämnas omedelbart vid varans mottagande, dock senast inom fjorton (14) dagar från leverans. Meddelandet skall ske per e-post till vår kundtjänst, antingen via vårt kontaktformulär eller genom att skicka ett e-postmeddelande till kundtjanst@naxos.se. Meddelandet skall innehålla följande information; kundnummer, ordernummer, fakturanummer samt artikelnummer på de produkter som du vill returnera. Vår kundtjänst tar emot din ångerrättsförfrågan och ger dig ett returnummer samt en returadress.

De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning, d.v.s. skyddsplasten får inte vara bruten. Du måste själv bekosta returporto. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Returnumret skall tydligt anges på utsidan av försändelsen.

OBS! Innan du returnerar ett ångrat köp måste du alltså kontakta kundtjänst - antingen via vårt kontaktformulär eller genom att skicka ett e-postmeddelande till kundtjanst@naxos.se - för att få det ångrade köpet godkänt och ett returnummer. En retur som kommer till oss utan godkänt returnummer och/eller betalat porto och/eller med bruten skyddsplast debiterar vi med f.n. 150 kronor.

10. Reklamationer
Om en sändning du får innehåller skadade eller fellevererade varor skall du göra en skriftlig reklamation så snart som möjligt efter att du upptäckt felet. Reklamationen skall göras per e-post till vår kundtjänst, antingen via vårt kontaktformulär eller genom att skicka ett e-postmeddelande till kundtjanst@naxos.se. Beskriv noggrant vad som är felaktigt. Vår kundtjänst tar emot din felanmälan och ger dig ett returnummer samt en returadress. Enligt konsumentköplagen kan man reklamera en produkt i upp till tre år från inköpstillfället.

Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs så får du en ny vara. Är varan fellevererad skall den returneras i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning, d.v.s. skyddsplasten får inte vara bruten, så skickar vi dig den varan du egentligen skulle ha fått. Returnumret skall tydligt anges på utsidan av försändelsen.

OBS! Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du alltså kontakta kundtjänst - antingen via vårt kontaktformulär eller genom att skicka ett e-postmeddelande till kundtjanst@naxos.se - för att få reklamationen godkänd och ett returnummer. En retur som kommer till oss utan godkänt returnummer och/eller betalat porto och/eller bruten skyddsplast debiterar vi med f.n. 150 kronor.

11. Sekretesspolicy och cookies
Som de flesta andra webbplatser, samlar vi in och använder uppgifter i loggfiler. Informationen i loggfiler inkluderar din IP-adress, din internetleverantör, vilken webbläsare du använder för att besöka vår webbplats, den tid du tillbringat på webbplats och vilka sidor på vår webbplats du besökt. Observera att vi aldrig säljer dina personuppgifter till tredje part!

För att kunna följa statistik och analysera hur vår webbplats används av våra besökare, samlar vi in anonym information om varje besökares beteende. Den information vi samlar in inkluderar vilken typ av enhet som används, besökarens webbläsare, vilka sidor som besöks, längd på besök samt hur besökaren navigerade till vår webbplats. För denna funktion använder vi och delar informationen med tredjepartsverktyget Google Analytics, genom att använda så kallade tredjepartscookies.

För att kunna visa relevanta annonser använder vi oss av annonseringsnätverket AdRoll. De tredjepartscookies som sparas på besökarens dator hjälper oss att förstå vad besökaren är intresserad av, för att kunna visa relevanta annonser, så kallad ”retargeting”. Inga personliga uppgifter som namn, adress, e-post eller telefon sparas.

Cookies
På Naxos Swedens webbplats använder vi cookies för statistik, analys och annonsering enligt ovan.
En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Det går att använda informationen i cookien för att följa hur användare surfar.

Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med cookies få tillgång till information om att webbplatsen innehåller cookies och ändamålet med användningen av cookies. Besökaren ska också lämna sitt samtycke till att cookies används.

12. Lagar och rättigheter
Har du några frågor eller synpunkter är du välkommen att höra av dig till vår kundtjänst (kundtjanst@naxos.se). Vi strävar efter att följa Konsumentverkets (www.konsumentverket.se) regler för internethandel. Om det uppstår en tvist som vi inte gemensamt kan lösa lovar vi att följa Allmänna Reklamationsnämndens (www.arn.se) utslag.
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Mitt konto
Min varukorg: 0 artiklar