Acceptera cookies

NaxosDirect använder cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du användandet av cookies.
Jag accepterar

Köp- & leveransvillkor för NaxosDirect.se

Dessa villkor uppdaterades senast 2017-05-04

Välkommen att handla från vår webbsida. Läs noga igenom dessa leveransvillkor innan du beställer första gången. Det kan även vara bra att titta till dem då och då eftersom de kan komma att ändras.

1. Beställning
Innan du beställer från oss för första gången måste du registrera dig som kund. I och med att du gör det lämnar du ditt samtycke till att vi och/eller vårt reskontraföretag behandlar personuppgifterna genom att införa dem i vårt/sitt kundregister. När du gör en beställning har du accepterat dessa köp- och leveransvillkor.
Vi har endast möjlighet att ta emot elektroniska beställningar via www.naxosdirect.se. Vi kan inte ta emot order per telefon, fax eller brev. All korrespondens mellan dig och oss förutsätts ske via e-post.
Observera att naxosdirect.se bara kan behandla ordrar inom Sverige!

2. Orderbekräftelse
När du slutfört din beställning får du en orderbekräftelse via e-post från oss. För att säkerställa att din orderbekräftelse kommer fram, lägg till weborder@naxos.se som en betrodd avsändare i ditt e-postprogram.

3. Priser
Alla priser är angivna inklusive moms men exklusive fraktavgifter.

4. Leverans
Dina varor levereras direkt hem i din brevlåda. Är ditt paket över 500g så levereras det med UPS direkt till din dörr. Om du inte är hemma vid leveranstillfället lämnas paketet istället på närmaste utlämningsställe, och ett meddelande skickas till dig om att varorna finns att hämta.
Om en vara skadas eller försvinner under transporten till dig är det Naxos Swedens ansvar. Om en vara skadas eller försvinner vid retur är du ansvarig.

5. Outlösta paket / felaktig leveransadress
Om vi får tillbaka beställda brev eller paket som inte hämtats ut, skickats "åter avsändare", eller inte kan levereras till den adress som uppgivits, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för de kostnader som uppkommer för oss i samband med detta, f.n. 150 kr.

6. Leveranstider
Normal leveranstid är 2-5 vardagar. Vi reserverar oss för att postgången kan ta lite olika lång tid. Endast de varor vi har i lager är beställningsbara.

7. Fraktkostnader
En kostnad för frakt tillkommer på varje order med 39 kr.

8. Betalningsalternativ
Du har möjlighet att välja mellan två sätt att betala.
Alternativ 1. Faktura
- Under leveranssätt i kassan, välj "Faktura"
Vi tillämpar i princip kontant betalning men av praktiska skäl levereras varorna mot faktura 20 dagar. Fakturan fungerar även som adresslapp, vilket innebär att om du fått din beställning levererad har du också fått fakturan. Ett inbetalningskort följer med fakturan. Vid försenad betalning skickas det ut en påminnelse per e-post och det utgår en påminnelseavgift på f.n. 50 kr. Vid inkasso tillkommer en lagstadgad inkassoavgift på ytterligare 160 kr.
Alternativ 2. Kortbetalning
Vi accepterar för närvarande VISA och MasterCard.
- Under leveranssätt i kassan, välj "Kortbetalning"
- Välj din kreditkortstyp samt ange kortnummer, kortinnehavare, giltighetsdatum och CVV2-kod.
- Kortets kreditvärdighet prövas.
- Orderbeloppet dras från kortet med hjälp av vår betalningspartner DIBS DebiTech.
OBS! Vid kreditkortsbetalning kommer hela beloppet, motsvarande summan för samtliga artiklar och fraktkostnad, reserveras och dras från ditt kort. Om någon artikel av någon orsak inte kan levereras kommer den skickas till dig, utan nya kostnader, så snart vi åter har den i lager. Har vi inte fått in artikeln i lager på 60 dagar återbetalar vi motsvarande summa (plus eventuella fraktdifferenser) till ditt kort igen. Önskar du stryka din restnoterade vara tidigare än så löser vi återbetalningen då.

9. Högsta orderbelopp (gäller endast vid betalning mot faktura!)
Ny order expedierar vi endast om din förra order är betald. Högsta orderbelopp är 700 kr. Vill du beställa för mer än så kommer din order att delas upp och du måste betala den första fakturan innan nästa del av din order skickas. Vid betalning med kreditkort finns det inget högsta orderbelopp.
Företag eller föreningar som vill handla för ett högre belopp ombeds kontakta kundtjänst, (kundtjanst@naxos.se).

10. Ångerrätt
I enlighet med distanshandelslagen har du rätt att returnera beställda felfria varor. Meddelande om detta ska lämnas omedelbart vid varans mottagande, dock senast inom fjorton (14) dagar från leverans. Meddelandet skall ske per e-post till vår kundtjänst, antingen via vårt kontaktformulär eller genom att skicka ett e-postmeddelande till kundtjanst@naxos.se. Meddelandet skall innehålla följande information; kundnummer, ordernummer, fakturanummer samt artikelnummer på de produkter som du vill returnera. Vår kundtjänst tar emot din ångerrättsförfrågan och ger dig ett returnummer samt en returadress.
De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning, d.v.s. skyddsplasten får inte vara bruten. Du måste själv bekosta returporto. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.
Returnumret skall tydligt anges på utsidan av försändelsen.
OBS! Innan du returnerar ett ångrat köp måste du alltså kontakta kundtjänst - antingen via vårt kontaktformulär eller genom att skicka ett e-postmeddelande till kundtjanst@naxos.se - för att få det ångrade köpet godkänt och ett returnummer. En retur som kommer till oss utan godkänt returnummer och/eller betalat porto och/eller med bruten skyddsplast debiterar vi med f.n. 150 kronor.

11. Reklamationer
Om en sändning du får innehåller skadade eller fellevererade varor skall du göra en skriftlig reklamation inom tio (10) dagar från det att du fått paketet. Reklamationen skall göras per e-post till vår kundtjänst, antingen via vårt kontaktformulär eller genom att skicka ett e-postmeddelande till kundtjanst@naxos.se. Beskriv noggrant vad som är felaktigt. Vår kundtjänst tar emot din felanmälan och ger dig ett returnummer samt en returadress.
Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs så får du en ny vara. Är varan fellevererad skall den returneras i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning, d.v.s. skyddsplasten får inte vara bruten, så skickar vi dig den varan du egentligen skulle ha fått.
Returnumret skall tydligt anges på utsidan av försändelsen.
OBS! Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du alltså kontakta kundtjänst - antingen via vårt kontaktformulär eller genom att skicka ett e-postmeddelande till kundtjanst@naxos.se - för att få reklamationen godkänd och ett returnummer. En retur som kommer till oss utan godkänt returnummer och/eller betalat porto och/eller bruten skyddsplast debiterar vi med f.n. 150 kronor.

12. Lagar och rättigheter
Har du några frågor eller synpunkter är du välkommen att höra av dig till vår kundtjänst (kundtjanst@naxos.se). Vi strävar efter att följa Konsumentverkets (www.konsumentverket.se) regler för internethandel. Om det uppstår en tvist som vi inte gemensamt kan lösa lovar vi att följa Allmänna Reklamationsnämndens (www.arn.se) utslag.
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Mitt konto
Min varukorg: 0 artiklar